søndag 28. mars 2010

Søndag, vår og fantastisk påskevær.


I dag våknet jeg og så en tekstemdling. I tekstmedlingen var det spørsmål om jeg ville bli med på Gudstjeneste. Gudstjeneste? Det er da ikke søndag i dag. *tenke* Det var lørdag i går, så da er det vel søndag i dag. Etter å ha funnet ut at det er søndag i dag sendte jeg melding tilbake og spurte om hun hadde dratt hjemmefra. Hvis jeg fortet meg kunne jeg jo rekke det. Svaret jeg fikk var at Gudstjenesten hadde begynt. Søren, jeg glemte å stille klokka. Sånn begynte altså dagen min.
Jeg sto opp og oppdaget at det var et helt nydelig vær. Så da var det bare å kle på seg og gå ut på tur. Jeg gikk bare rundt i borettslget, men det var en super tur. Sola, snøen, fuglene som kvitret og synet av Børvasstindene ga en formidabel turopplevelse. Det er lite folk å se og det betyr vel at mange har dratt på hyttetur. Det blir ikke noe hyttetur på oss, men vi skal kose oss her hjemme. Jan måker på verandaen (et sikkert vårtegn) så da kan vi rikke oss til i sola med kakao, utepils eller hva vi nå får lyst på. Jeg har kjøpt Norsk Ukeblad sin påskeutgave og den er full av kryssord, quiz og moro. Dette er og blir kos.

Ingen kommentarer: