torsdag 30. juni 2011

Dum og stressa?

Hvor dum er det egentlig lov til å være? Jeg skulle i utgangspunktet bare avbestille en billett. Vi hadde bestilt 3 billetter, men bare en av dem skulle avbestilles. Jeg leste litt på SAS sine nettsidet og der var det et skjema man kunne fylle ut. Men ettersom alle 3 har samme reservasjonsnummer var jeg usikker på om og hvordan jeg kunne avbestille bare en. Jeg spurte på et forum og der ble avbestillingsgebyret nevnt. Vi pleier ikke å betale avbestillingsgebyr ettersom den likevel dekkes av reiseforsikringen. Både gebyret og forsikringen dekker avbestilling ved sykdom. I mitt tilfelle nå så er det ikke sykdom som er årsaken til avbestillingen. Siden gebyret bøe nevnt på forumet ville jeg undersøke litt om det. Jeg søkte på sas sine nettsider og fant ingenting. Så tenkte jeg at hvis jeg later som at jeg skal bestille så kommer nok informasjonen når jeg får spørsmål om jeg vil betale avbestillingsgebyr. Hverken spørsmål eller svar kom, men jeg tastet inn kortnummer og bestilte! Heldigvis har man 24-timers angrefrist, så jeg tenkte at jeg bare trykker 'avbestill', så er saken ute av verden. Men, neida. Akkurat i det jeg gjorde det ble det kræsj i nettet hos SAS. Jeg ble så stressa at jeg visste knapt hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg prøvde å finne telefonnummeret til SAS, men da fikk jeg jo mange forskjellige nummer når jeg søkte. Jeg ringte til flyplassen her i Bodø, men da kom jeg til Widerøe. De ga meg nummeret jeg skulle ringe. Jeg hater å ringe, særlig når jeg kommer til maskiner "trykk ditt hvis datt", men jeg kom fram og fikk avbestilt både den jeg hadde nettopp bestilt og den som var utgnangspunktet for hele opplegget. Nå kan jeg slappe av og stresse ned. *pust rolig'

Ingen kommentarer: