mandag 12. april 2010

medisiner og bivirkninger

I mars ble blodsukkeret mitt målt høyt. ikke krisehøyt, men høyt. Jeg tenkte jeg måtte skjerpe meg, trene mer og spise sunnere. Siden har jeg spist veldig sunt og vært flink til å ta daglige turer/trenigsøkter. Likevel var blodsukkeret enda høyere i dag. Så kom jeg til å fundere på hvilke øy. ting som har forandret seg det siste halvåret ettersom blodsukkeret er så høyt på tross av bra kosthold og trening. Jo, jeg begynte med en nye medisin i januar. Og hva finner jeg når jeg leser bivirkningslista? Jo, at høyt blodsukker er en av dem. Det finnes løsninger, så nå er det bare å finne ut av hvilken kolesterolmedisin jeg kan bruke. Selvsagt skal jeg fortsette å trene og spise sunt også.

I morgen skal jeg på bowling med Blindefobundet. Jeg har ikke bowlet på 13-14 år, men jeg tenkte jeg skulle prøve meg i morgen. Det kommer en journalist og skal lage intervju også. Det kan bli gøy. Om jeg ikke gjør det så bra rent bowlingmessig så blir det i hvert fall sosialt. Dessuten er det litt gøy å komme i avisa. :)

1 kommentar:

Cecilie sa...

Bowling er gøy, men jeg er en elendig spiller.